پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182629
هيچ گاه از حزب الله و ايران جدا نخواهيم شد
تاریخ انتشار : 1394/05/28 18:05:22
نمایش : 1297
وزير امور خارجه سوريه با برشمردن اصول دمشق در قبال طرح‌هاي مطرح شده براي بحران جاري در کشورش، تاکيدکرد:‌ هيچ گاه از حزب الله و ايران جدا نخواهيم شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «وليد المعلم» وزير امور خارجه سوريه با بيان اينکه تاکنون هيچ طرح کاملي براي حل بحران سوريه مطرح نشده است، افزود: شرط برخي‌ها براي کناره گيري سوريه از حزب الله و ايران هيچ گاه قبول نخواهد شد.

المعلم در گفت‌وگو با روزنامه «الجمهورية» لبنان با اشاره به طرح‌هاي ارائه شده براي حل بحران سوريه، گفت: تا به اين لحظه هيچ طرح کاملي براي حل بحران سوريه وجود ندارد و تنها افکاري از سوي «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه ايران با طرف سوري مطرح شد که پيش از اين نيز افکار مشابهي را از طرف روسيه دريافت کرده و درباره آنها بحث کرده بوديم. ظريف قول داد که اين افکار را تکميل و با طرف‌هاي ديگر مطرح کند.

وزير امور خارجه سوريه «حفظ حاکميت سوريه بر همه مناطقش»، «برگزاري گفت‌‌وگوهاي بي قيد و شرط تنها بين طرف‌هاي سوري» و «به رفراندوم گذاشتن هر گونه توافق» را اصول سوريه در قبال هر گونه طرحي براي خروج از بحران جاري برشمرد و افزود: «دي‌ ميستورا» نماينده سازمان ملل در امور سوريه به موافقت احتمالي کنگره آمريکا و مجلس شوراي اسلامي ايران با توافق هسته‌اي در ماه اکتبر آينده دل خوش کرده است.

وي موضوع «ديدار علي مملوک رئيس دفتر امنيت ملي سوريه با محمد بن سلمان جانشين ولي‌عهد عربستان» را نه تاييد و نه تکذيب کرد و افزود: : شرط برخي‌ها براي کناره گيري سوريه از حزب الله و ايران هيچ گاه قبول نخواهد شد.

وزير خارجه سوريه سفر اخيرش به مسقط را پاسخ به دعوت عماني‌اش خواند و افزود: دشمنان سوريه دچار بحران شده و لذا روند ايجاد راه حل را آغاز کرده‌اند ولي هنوز شکست نخورده‌اند و به مرحله زيان نرسيده‌اند. بنابراين جنگ تا زمان قانع شدن طرف آمريکايي و دنباله روهايش با راه‌ حل‌هاي مطرح شده، ادامه خواهد يافت.

به گزارش روزنامه الجمهوريه، اخيرا يک هيئت رسانه‌اي مصري براي اولين بار طي دو سال گذشته با سفر به دمشق با وليد معلم و برخي ديگر از مقامات سوري ديدار کرد. المعلم در اين ديدار به سؤالات اعضاي هيئت پاسخ داده و درباره هماهنگي امنيتي بين سوريه و مصر و همچنين سفر رئيس سابق ستاد مشترک ترکيه به دمشق و ديدارش با مقامات سوري نيز سخن گفت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html